zondag 24 februari 2013

Beautiful Amsterdam


Ach, wat hou ik toch ontzettend veel van Amsterdam!
Dit was mijn uitzicht vanmorgen toen ik de deur uitstapte.
Het is maar goed dat het koud is en sneeuwt.
Want wat een prachtig plekje is dit toch...





Dit is 'mijn' witte grachtenhuis aan de Keizergracht.
Mijn appartement zit aan de achterkant.
Zodat de stad mij niet de hele dag verleidend aan kijkt.




Ik word steeds weer blij als ik met 'mijn' sleutel de voordeur open.
Dan is het appartement echt even van mij alleen!

Doordeweeks ruikt de gang naar verse verf.
In het weekend dringt de zoete geur van weed door de muren heen.
Roken is er overigens verboden. Je betaald 130 euro boete als je betrapt wordt.
Ik denk dat iedereen in het weekend cake bakt ;-)




Aan het einde van de gang zit een boog met prachtige tegeltjes.
De deur daarachter leidt naar de trap naar mijn appartement.



Mijn uitzicht rechts (richting de Leidsestraat)
Mijn uitzicht links (richting de Rozengracht).



Mijn appartement heeft een eigen keuken, huiskamer, badkamer en slaapkamer.
Er zit zelfs een wasmachine, afwasmachine, oven e.d. in.
Niet dat ik die laatste drie gebruik, maar het voelt heel compleet.

Afijn... geweldig dus!

Mocht je ooit in weekend in Amsterdam willen verblijven.
(Zonder ergens te hoeven bedelen om een matrasje...)



Maar ja, ik ben hier natuurlijk om te studeren...
Om eindelijk mijn dissertatie voor mijn MBA af te ronden...



Gisteren kwam mijn lief mij gelukkig even redden!
Hij nam mij mee naar een geweldige 'Cucina Moderna' genaamd Bussia.

Om de hoek ;-), in de Reestraat.
Waar we werkelijke zalig gegeten hebben!
Wij kregen bij iedere heerlijke gang weer een andere geweldige wijn... 

Je moet wel even van te voren reserveren.
Maar dan heb je ook wat! 




En nu... is mijn lief weer vertrokken.

Moet ik mijzelf weer alleen motiveren.
Daarom heb ik net een hele grote fles coca cola light om de hoek gekocht.
Om lekker lang wakker te blijven.

En, als ik vanavond tot hoofdstuk zeven kom...

Dan mag ik morgenochtend naar de Noordermarkt :-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten